ВАТА-га КОРА-бель СПИС-окСИР-оїжки
Методи і форми роботи на
уроках читання
У цій робот об'єднано види, форми,
методи, які я використовую у роботі на уроках у початкових класах.
Стандартні методи
• Різні види переказів: стислий, детальний, певну частину, вибірковий, за
планом, за малюнками.
•
Характеристики героїв: головного, другорядного, його ролі в реченні,
позитивного героя, негативного героя, найстаршого, найменшого, порівняти героїв
твору, щоразу підтверджуючи свою думку рядками тексту.
• Скласти міркування за прочитаним,
виразивши і довівши власну думку.
• Вибіркове
читання:, зачину, кінцівки, діалогу, опису, міркування, ставлення автора до
героїв твору і т.д.
• Виразне читання за завданнями.
Творчі види роботи над текстом
вдома
• Закінчи по-іншому казку,
оповідання.
• Малюнки до прочитаного: один
малюнок, кадри до діафільму.
• Роздуми над прочитаним: порівняння творів.
• Реферати:
про письменників, про періоди природи, про тварин (робота відноситься до того,
що перевіряється).
• Перетворюю минуле у майбутнє і
навпаки.
• За допомогою ляльок
продемонструвати твір.
• Власні загадки, прислів'я до
твору.
• Лист героєві твору.
• Реклама твору.
• Власна поезія до твору.
• Тлумачний словник до прочитаного.
ІІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності.
• Загадки.
• Прислів'я, які об'єднані однією
темою, але є «зайве». Пояснити прислів'я.
• Бесіда.
• Розповідь на дану тему.
• Робота з тлумачним словником.
• Робота над картикою та
ілюстраціями.
• Наукова розповідь з використанням
таблиць, карт і наочних посібників.
• Розповідь про письменника, поета
та байкаря.
• Бесіда за виставкою книг.
• Проблемне
питання: міркування за запитанням. (Як примусити себе відчувати?)
• Прослуховування невеличкого твору,
порівняння з темою уроку.
• Слухання музичного твору.
ІV. Повідомлення теми та
завдань уроку.
• Прочитати запис теми на дошці:
а) вставити пропущені голосні;
б) утворити зі слів речення;
в) інтонаційно прочитати тему твору.
• Прочитати завдання уроку (вчитель,
учні):
а) завдання уроку у формі листа;
б) за умовними позначками;
в) за таблицею умовних позначок.
V. Опрацювання
завдань уроку
Види читання
• Робота із заголовком твору.
• Самостійне читання твору, вірша.
• Читання твору один одному (якщо
великий твір, то читати частинами).
• Читання «ланцюжком».
• Читання за логічно завершеними
частинами.
• Читання структурних частин.
• Вибіркове читання: описів,
міркувань, розповідей.
• Читання діалогів: зі словами
автора, без слів автора.
• Читання рядків, що характеризують
героїв твору.
• Читання
«дощиком».
• Читання
«доганяй».
• Читання
«незнайком» (один учень читає, а інший виправляє допущені помилки).
• Читання учитель — учні.
• Читання в особах.
• Інтонаційне читання з Гномом.
• Словникова робота:
а) тлумачення незрозумілих слів, які
відшукали в тексті;
б) пояснити іншим словом дане,
дібрати синонім;
в) дібрати антонім до слова;
г) до іменників дібрати прикметники
з тексту.
• Тестування за твором:
а) для перевірки первинного
сприймання;
б) кому належать слова;
в) це про кого, хто це такий?
г) закінчи речення.
• Скласти план до прочитаного твору.
• За планом прочитати текст,
поділивши його на частини.
• Відшукування частин тексту до
малюнка, прислів'я.
• Дати відповідь на питання.
• Поставити питання до тексту.
• Охарактеризувати героїв твору,
протиставити їх один одному.
• Усне складання міркувань до
прочитаного.
• Інсценізувати уривок, який
найбільше сподобався.
• Різновиди переказу.
• Усне
малювання до твору: ілюстрації, образи персонажів, кадри діафільмів.
• Скласти ланцюжок дієслів до твору,
що допомагають переказу.
• Порівняти подібні твори.
• Конкурсне читання.
• Можливе і вигадане в творах.
• Тема та мета твору.
• Добір до твору прислів'їв,
загадок.
Творча робота над текстом.
• Дібрати
власний заголовок: веселий, питальний, одним словом.
• Перенести дії твору в сучасне або
минуле.
• Ввести нового героя в текст.
• Продовжити текст.
• Замінити одну з структурних
частин: зачин, основну частину, кінцівку.
• Скласти анотацію до прочитаного
твору.
• Скласти рекламу до твору.
• Міркування над прочитаним.
• Складання твору за певною темою з використанням
цитат вивчених творів.
• Лист героєві твору.
• Твір — це хороше й погане: довести, що погане - це
хороше, а хороше — це погане (інколи впертість — це певна наполегливість, а
доброта переходить у підлесливість).
• Продовжити вірш власними рядками.
• Скласти схожий, аналогічний твір, але з іншими
головними героями та в іншому місці подій.
• Скласти діалог за прочитаним.
• На основі теми твору скласти міркування.
• Подати заголовок твору у вигляді анаграми.
• Пізнавальні цікавинки до уроку.
• Фразеологізми, вдалі вислови.
• Ребуси-вірші.
• Утворити сходинки споріднених слів, (наприклад, лід,
льодок, льодочок).
• Дібрати найбільше ознак.
Село (яке?) рідне, молоде, солов'їне... Україна (яка?)
єдина, чарівна...
• Поєднати слова в речення.
• Розділити рядочок на окремі слова.
Дзвенитькоханамовачисто
• Швидко слово називай, йому риму додавай: качка
-лякачка, олівець
малювецв, Кирило - Гаврило, Світлана — кохана.
• Складання чистомовок, що безпосередньо стосуються
твору. Наприклад:
шпа-шпа-шпа — чекаємо шпака, шпи-шпи-шпи — десь летять
вони, шпу- шпу-шпу — я давно їх жду.
• Поспівчувати героєві твору та заспокоїти його.
• Намалювати або усно описати одяг героїв твору.
Впровадження інноваційних
технологій на уроках читання
Інтерактивне навчання - це,
насамперед, діалогове навчання, під час якого здійснюється взаємодія вчителя та
учня. Інтерактив - це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності,
одним із завдань якої є створення комфортних умов навчання, за яких кожен
учасник процесу відчуває свою інтелектуальну спроможність.
Пізнавальний
інтерес - це один із важливих мотивів навчання школярів. Його дія дуже сильна.
Під впливом пізнавального навчання робота навіть у слабких учнів відбувається
продуктивно. Пізнавальний інтерес за умов правильної організації педагогічної
діяльності учнів та системності повинен впливати на розвиток дитини.
Пізнавальний
інтерес - це міцний засіб навчання. Актуальним
сьогодні є впровадження у навчальний процес таких засобів активізації, як
системи пізнавальних і творчих завдань, застосування різних прийомів
співробітництва і навчального діалогу, групової та індивідуальної роботи, що
сприяє зміцненню інтересів дітей.
Інтерактивні технології та методи
навчання
«Асоціативний
кущ»
Серед
інтерактивних методів навчання віддаю перевагу методу побудови «асоціативного
куща».
На
початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою проводитиметься
робота, а учні згадують, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку
висловлюються найстійкіші асоціації, потім - другорядні. Учитель фіксує
відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається».
Цей метод
універсальний, адже може використовуватися під час вивчення будь-якої
навчальної дисципліни і на всіх етапах уроку.
На
уроках читання побудова «асоціативного куща» може бути схемою, що поступово
складається учнями під керівництвом учителя.
На
уроках мови побудова «асоціативного куща» також може бути схемою, що поступово
складається учнями під керівництвом учителя.
«Мікрофон»
Технологія
«Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи
на запитання або висловлюючи власну думку чи позицію.
Правила
проведення:
Говорити має
тільки той, у кого є «символічний» мікрофон;
подані
відповіді не коментуються і не оцінюються;
коли хтось
висловлюється, решта не має права перебивати, щось говорити, вигукувати з
місця.
Робота
в парах
Роботу
в парах можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети:
засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. За умов парної роботи всі діти в
класі отримують можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням
час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки
перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись,
критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію. Під час роботи в
парах можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують значної
витрати часу. Серед них можна назвати такі:
обговорити
текст, завдання;
узяти
інтерв'ю і визначити ставлення партнера до будь-якої навчальної діяльності;
проаналізувати
разом проблему,
протестувати
її оцінити одне одного;
дати
відповіді на запитання вчителя;
порівняти
записи, що зроблені в класі.
Робота в групах
Робота в
групах надає всім учасникам можливість діяти, практикувати навички
співробітництва, міжособистісного спілкування (зокрема, відпрацювання прийомів
активного слухання, прийняття спільного рішення, узгодження різних поглядів).
Роботу в групах слід використовувати тоді, коли необхідно розв'язати проблему,
з якою важко впоратись індивідуально та коли одним із очікуваних результатів є
набуття навичок роботи в команді.
Під час
створення груп рекомендується об'єднувати в одній групі учасників із різними
рівнями підготовки та досвіду з питання, що розглядається, оскільки в
різнорідних групах стимулюється творче мислення, інтенсивний обмін ідеями,
проблема може бути розглянута з різних боків.
Методична
література містить сформульовані на основі досвіду інтерактивного навчання загальні
правила роботи в групах:
кожний
учасник за бажанням має можливість висловитися;
усі учасники
групи поважають цінності та погляди кожного, навіть якщо не згодні з ними;
обговорюються
ідеї, а нелюди, що їх висловили;
усі учасники
роблять зауваження стисло й по суті;
усі
конфлікти, що виникають, розв'язуються мирним шляхом із урахуванням інтересів
учасників і правил роботи;
усі учасники
прагнуть створити відкриту, ділову, дружню атмосферу;
після
завершення групової роботи її результати повинні бути презентовані
іншим групам.
Наприклад,
на уроці «Моя Батьківщина - Україна» групову роботу можна організувати таким
чином.
Учні
об'єднані у З групи:
1 група -
поети;
2 група -
художники;
3 група
-ерудити.
Завдання:
1 група -
скласти віршик про Україну;
2група -
намалювати малюнок за темою «Моя Батьківщина»;
З група -
розгадати кросворд.
Групування учнів класу.
Групування - це метод створення пар або підгруп для дискусій,
«мозкового штурму», рольових ігор, розв'язання проблем або іншої подібної
діяльності
під
керівництвом учителя. Групування може мати сенс у будь-який момент під час
уроку. До того ж, ця діяльність допоможе отримати задоволення від роботи,
створити дружні стосунки та додати учням енергії.
Привітання:
запропонуйте кожному з учнів пригадати цифру - один, два, три, - яка кому
подобається. Нехай не називають її решті.
Тепер
нехай знайдуть своїх «нумерологічних «духовних» братів і сестер»: нічого не
кажучи, нехай потиснуть одне одному руки. («Якщо моє число один, я тисну вашу
руку один раз» тощо.) Ті, у кого однакове число, об'єднуються і продовжують
шукати інших людей із таким самим числом.
Нумерація:
запропонуйте дітям перерахуватися, використовуючи стільки номерів, скільки груп
ви хочете утворити. Це найшвидший спосіб об'єднання в групи.
Групування
за ярликами: учитель роздає дітям заздалегідь підготовлені номери (набори
двійок, трійок, четвірок та ін.). Учням пропонують знайти товариша або підгрупу
з такими самими, як у нього (у неї) ярликами.
Відомі
персонажі: перед заняттям учитель обирає відомі всім групи персонажів і записує
імена відповідних героїв на картках, які навмання роздаються дітям. Тоді кожен
учень шукає інших персонажів зі своєї групи.
Правила групової роботи:
Кожен
учасник має можливість висловитися, якщо в нього є бажання.
Усі учасники
групи поважають цінності та погляди кожного, навіть якщо не згодні з ними.
Обговорюються
ідеї, пропозиції, а не люди, які їх висловили.
Усі учасники
роблять суттєві зауваження коротко.
Кожен
учасник, навіть, захищаючи свою точку зору, відкритий для сприйняття чужих
ідей, думок та інтересів інших учасників.
Усі
розбіжності, конфлікти, що виникають під час роботи, розв'язуються мирним
шляхом, з урахуванням інтересів учасників і правил роботи.
Усі учасники
намагаються створити відкриту, ділову, дружню атмосферу.
Під час
роботи в малій групі з п'яти осіб учасники можуть виконувати такі ролі:
ведучий
(посередник-організатор роботи групи);
секретар
(записує результати роботи);
доповідач
(представляє результати роботи групи решті груп);
спостерігач
(аналізує індивідуальну поведінку членів групи, визначає, як
члени групи
можуть упоратися з проблемами, що виникають під час роботи);
хронометрист
(стежить за часом, призначеним для групової роботи).
Правила роботи в групах:
Перед
початком роботи розподілити ролі.
Уважно
читати завдання-інструкцію(слухати).
Говорити по
черзі, не перебивати одне одного.
Дотримуватися
відведеного часу.
Презентувати
роботу може командир групи.
Давати
можливість презентувати дослідження всім членам групи.
Дотримуватися
правила піднятої руки.
Працювати
так, щоб не заважати іншим.
«Мозковий штурм»
«Мозковий
штурм» є відмінним методом для використання досвіду учнів із метою розв'язання
проблем та розробки ідей. Є, однак, дуже специфічні правила й основні принципи
для «мозкового штурму», яких потрібно дотримуватись.
«Мозковий
штурм» найкраще спрацьовує в групах у кількості 5-7 осіб.
Основні ознаки
Чітко
визначте проблему або тему для «мозкового штурму». Працюйте в колі.
Оберіть
лідера, який веде обговорення і заохочує появу нових ідей. Він повинен заохочувати
кількість, а не якість ідей.
Щоб
збільшити появу нових ідей, ви можете надати учням певний час на
роздуми і
після декількох хвилин розпочинати знову.
Правила
«мозкового штурму»
Жодної
критики!
Запозичення
інших ідей є нормальним явищем.
Бажаною є
велика кількість ідей.
Оцінювання
відбувається згодом.
Щоб
удосконалити якість ідей, надайте дітям час для того, щоб вони написали свої
ідеї спочатку індивідуально.
Діліться
ідеями циклічно, коли окремі учасники або групи розповідають про одну ідею по
черзі та ідеї не повторюються.
«Мозковий
штурм» може бути проведений у двох групах - тоді кожна група поширює список,
який складається зважаючи на списки інших.
«Мозаїка»
Учням пропонується
самостійно опрацювати матеріал (кожному різний) і законспектувати його в один
із розділів таблиці за певний час. Після цього діти по черзі ознайомлюють свою
групу з конспектом, а члени групи повинні за ним занотувати до таблиці ті самі
нотатки. Наприкінці спілкування в усіх членів групи повинна бути заповнена
таблиця.
Разом слід накреслити таблицю, яку діти заповнюватимуть під час опрацювання
своєї статті та обміну інформацією.
Кінцевий
результат цього уроку - складена таблиця в кожної дитини.
На уроках
читання використовую технології критичного мислення (читання з передбаченням,
«Крісло автора») , ТРВЗ (уроки з Чарівниками Часу, Місця, Більше –
Менше,Навпаки), ейдетики (розучування віршів та переказ текстів за допомогою
піктограм). Використовую методи «Мозковий штурм», «Емпатія», «Добре – погано».
На уроках
також широкого застосовую інтерактивні технології, в основу яких покладено
спілкування як двосторонній процес, що надає учням можливість для формування
основних пізнавальних умінь, навичок.
Практикую
навчально-ігрову діяльність учнів на уроці. Така діяльність не витісняє
традиційні методи навчання, а доповнює їх, дає більше можливостей для вибору
оптимальних рішень вивчення матеріалу.
Для учнів,
які виявляють творчу активність, мають оригінальне мислення, здатні знаходити
рішення в нестандартних ситуаціях підбираю додаткові творчі завдання, застосовуючи
технології ТРВЗ, критичного мислення.
Для учнів,
у яких виникли труднощі з навчанням, створюються бригади «Швидкої допомоги», де
працюють діти, що вже засвоїли програмовий матеріал.
Створюю
навчальні ситуації, які стають підґрунтям для формування в учнів пізнавальних
інтересів, зацікавленості у навчанні, у самостійному вирішенні навчальних
проблем. Педагогічне спілкування вчителя з учнем, учня з учнем набуває
характеру співробітництва. Кожен може висловлювати власну думку, зайняти певну
позицію в обговоренні того чи іншого питання. Колективні, групові форми роботи
дозволяють учням розкрити свої здібності, вчасно отримати необхідну допомогу у
навчанні. В учнів з’являються перші паростки доведення і аргументації, вміння
встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, розвивається системне мислення.
На уроках
використовую різні форми перевірки знань. На спеціально розроблених уроках
використовуємо шкалу оцінювання. На кожному уроці діти користуються сигнальними
картками. Вони дають змогу кожному учневі «показати» своє ставлення до
відповіді товариша («згоден – не згоден»), швидко відповісти на тестові питання
типу «Так –ні», помітити помилку на дошці тощо.
Сприяю
розвитку емоційності в навчанні за допомогою прийомів ейдотехніки. Дитина
ніколи не забуде знань, отриманих про предмет, застосовуючи всі, по можливості,
органи чуттів.
На кожному
уроці намагаюся створити ситуацію успіху та забезпечую позитивний психологічний
клімат, щоб учні почували себе у комфорті та безпеці.
Висновки
Інтерактивні
технології відіграють важливу роль у сучасній освіті. Їхня перевага полягає в
тому, що учні засвоюють рівні пізнання (знання, розуміння, застосування,
оцінювання), у класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють
навчальний матеріал. Учні займають активну позицію у засвоєнні знань, зростає
їхній інтерес у сприйманні знань. Значно підвищується особистісна роль учителя
- він є лідером, організатором. Але необхідно зазначити, що проектування і
проведенням уроків за інтерактивними технологіями потребують, перш за все,
компетентності в цих технологіях учителя, його вміння переглянути і
перебудувати свою роботу з учнями.
Висновок:
Навчити по -
справжньому добре читати непросто. Необхідно створити для дитини сприятливі
умови, забезпечити кваліфіковане керівництво навчанням, основою якого є
знання особливостей процесу читання і володіння ефективними методами і
прийомами.
Тому,
готуючись до уроку, учитель має побудувати його зміст таким чином, щоб
техніка читання формувалась на кожному з його етапів, упродовж опрацювання
літературного твору.
Доцільно
використовувати сучасні інноваційні технології, зокрема технології інтерактивного
навчання, перетворюючи таким чином традиційний урок в інтерактивний.
Додаток 1
Учимося читати цілими словами.
Часто деяким учням у
молодшій школі доволі складно навчитися читати, просто вивчаючи букви. Така
ситуація може бути спричинена різними факторами, зокрема, особливостями
розвитку дитини, інвалідністю чи відсутністю мотивації до навчання. Тож
доводиться шукати альтернативні способи, які б допомогли відкрити для всіх
учнів дивовижний світ читання.
Один із можливих
варіантів вирішення цієї проблеми запропонував американський
лікар-фізіотерапевт Гленн Доман ще у другій половині ХХ століття. Нині його
методику називають «глобальним читанням». Вона була створена для того, щоб
допомогти навчитися читати дітям із порушеннями психічного розвитку. Та
сьогодні глобальне читання активно використовують для навчання будь-яких дітей.
Суть методики глобального читання
Її ідея полягає у
тому, що навчання читанню може відбуватися за тими ж принципами, що і
оволодіння усним мовленням. Ми опановуємо говоріння завдяки тому, що з самого
дитинства постійно чуємо мову інших людей. За цією логікою, тоді ж дитина може
навчитися читати, постійно сприймаючи конкретні слова (візуально та на слух).
Адже людина мислить цілими слова та поняттями, а не окремими буквами. Літери,
які їх утворюють, є для дитини абстракціями (на відміну від реальних предметів).
Тож і вивчити слово, яке позначає конкретний образ, простіше, ніж
запам’ятовувати кожну букву.
Ефективно
застосовувати цю методику при роботі з дітьми до 7 - 9 років, адже саме у цей
час права півкуля мозку дитини максимально навантажена. Це дозволяє сприймати
інформацію комплексно, з урахуванням усіх її аспектів. На практиці глобальне
читання реалізується через тривале та регулярне сприйняття учнем (візуально,
аудіально, тактильно) записаних слів, словосполучень та речень. Це допомагає
мозку самостійно формувати механізми для читання. Крім того, застосування
методики дозволяє успішно розвивати увагу, зорову пам’ять та абстрактне
мислення дітей.

Для того, щоб навчання
було успішним, слова мають лунати голосно та чітко. Їх потрібно записувати на
окремих картках, заввишки не менше двох сантиметрів, чорним шрифтом на білому
тлі (Доман пропонував позначати їх червоним кольором). Навчання глобальному
читанню у жодному разі не має втомлювати чи дратувати дитину. Вона повинна
відчувати власну значущість у процесі виконання роботи, бути зацікавленою в її
успішному результаті. Демонстрація кожної картки має відбуватися у швидкому
темпі – протягом однієї-двох секунд (інформація буде засвоюватися дитиною на
підсвідомому рівні). Для того, щоб ефективно розширювати словниковий запас
дитини, добирайте визначення на різну тематику.
Алгоритм застосування методики глобального читання
Навчання глобальному
читанню можна (і потрібно) здійснювати, зважаючи на індивідуальні психологічні
та фізіологічні можливості дитини. Існує чимало алгоритмів застосування
методики. Як зразок пропонуємо модель із п’яти етапів.
1. Вивчення іменників (із опорою на зорове сприйняття зображень).
Покажіть учню
зображення (фото чи малюнок) і назвіть його, додаючи відповідний жест (дитина
має повторити його за вами). Наприклад, «Дивись. Це – кіт+жест». Потім
покладіть світлину перед дитиною та покажіть їй картку з відповідним словом,
кілька разів чітко вимовивши його. Попросіть учня провести вказівним пальцем по
картці зліва направо. Після цього помістіть її під зображення, щоб учень
розумів зв’язок між ними. Під час одного заняття можна опрацювати 10-15 слів
(наприклад, «мама», «будинок», «суп», «іграшка» тощо). Вивчені поняття варто
вилучати, замінюючи новими. Також вивчені слова та зображення варто вклеювати
до окремого альбому (одне поняття на сторінку).
2. Повторення іменників і власних назв (без зорового сприйняття зображень).
Покладіть перед
дитиною дві картки із вивченими словами, які б сильно відрізнялися за своєю
структурою (наприклад, «суп» та «іграшка»). Попросіть учня вказати потрібний
предмет, назвавши його (можна також використовувати відповідний жест).
Щоб ускладнити завдання, можна збільшувати кількість слів (для
демонстрації та називання).
3. Вивчення дієслів (із зоровим сприйняттям відповідних зображень та без
нього).
Підготуйте зображення
(піктограми або фото), які означають різні дії (наприклад, «іде», «їсть»,
«грається» тощо). Їх вивчення є ідентичним до сприйняття іменників (описано
вище). Також варто разом із дитиною вклеїти по одному зображенню дії посеред
сторінки альбому. Це дозволить підготувати школяра до читання простих речень.
4. Створення та читання простих речень із опорою на зображення дії.
Запропонуйте дитині
взяти створений власноруч альбом та відкрити його на тій сторінці, яка містить
зображення дії. Далі розкладіть перед нею кілька карток та попросіть обрати
потрібне слово (наприклад, «кіт»). Після того, як учень покаже та назве його,
попросіть помістити картку перед зображенням-дією. Після цього дитина має обрати
слово-відповідник піктограми (якщо зображення в альбомі має підпис, то його
потрібно прикрити аркушем паперу). Далі назвіть ще один іменник та попросіть
вказати його на одній із карток. Таким чином можна утворити просте речення
(наприклад, «Кіт грається іграшкою»). Після цього попросіть учня прочитати все
речення.
5. Створення простих речень без використання зображень.
Розкладіть перед
дитиною кілька карток та попросіть обрати потрібні слова (наприклад, слова
«мама», «п’є», «сік»). Учень має по черзі вибрати кожне з них та розкласти у
потрібній послідовності. Після цього разом із дитиною прочитайте створене
речення. Не забувайте також використовувати жести.
Поступово,
використовуючи описану вище послідовність, можна формувати словниковий запас
дитини та створювати разом з нею спеціальний «Альбом для читання». Учень має
(за бажанням, звичайно ж) брати участь у його створенні – вклеювати зображення
чи підписи до них. Це неодмінно підніме рівень його зацікавленості, допоможе
пов’язати нові знання з образами із життя дитини. Тож тут доцільно
використовувати фотографії учня, його рідних і домашніх улюбленців.
Про що варто пам’ятати
Варто пам’ятати, що
обраний лексичний матеріал має відповідати віковим особливостям та інтересам
дитини. Також кожен учень має власний темп запам’ятовування, до якого необхідно
підлаштовуватися. Якщо ж виникають проблеми, потрібно перевірити такі ризики:
- дитині нудно і нецікаво (слова
та зображення не відповідають її інтересам);
- слова та зображення не
відповідають віку дитини;
- демонстрація карток із словами
занадто повільна / швидка;
- слова дуже складні / прості для
запам’ятовування;
- дитина має порушення слуху чи
зору.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар